SMART Profiling е иновативен проект на СТРАТЕГМА, който разработва доверен виртуален съветник за устойчиво развитие на МСП. В днешната динамична цифрова среда това е един хъб за трансфер на знания и умения, който предоставя на предприемачите ключова конкретна информация, която им помага да изследват предизвикателствата, да откриват решения и да отключат потенциала си за устойчивост, иновации и приобщаващ растеж.
SMART Profiling превръща данните на предприятието в стратегически актив, за да посрещне техните нужди. Посредством анализ и контекстуализация услугата позволява ранно идентифициране и смекчаване на оперативни и стратегически рискове, адаптивни и гъвкави решения и развитие на управленските способности чрез демонстрация и подкрепа.
SMART Profiling е достъпна, интегрирана колаборация, основана на данни и приспособена към променящите се нужди на малкия и средния бизнес. Услугата интегрира утвърдени управленски модели и научно обосновани методи и подобрява радикално техните резултати с помощта на ново знание, придобито чрез прилагане на модерни дигитални аналитични средства и големи и разнообразни данни.
SMART profiling е систематичен и задълбочен изследователски процес, в който се събират, анализират и интерпретират широк набор от данни на микро ниво. Резултатът не е ограничен до статична снимка на текущото състояние, а представя присъщата динамика на конкретния бизнес, в това число анализ на процесите, доминиращите тенденции и бъдещия потенциал.
SMART profiling демократизира експертното знание и променя цялостно начина на функциониране на малкия и среден бизнес и конкуренцията между тях. Това е стратегически двигател от ново поколение, който предоставя конкурентно предимство на онези, които имат най-голяма нужда от него.
Услугата Smart Profiling е предназначена за малки и средни предприятия, опериращи на територията на България и седем други държави от Европейския съюз.
Подборът е направен от съвкупността на всички държави членки на ЕС чрез прилагане на критерии, които се основават на заключенията на ежегодния доклад на Европейската комисия за МСП в Европа. Основен критерий е произведената добавена стойност на заето лице. Към него са добавени годишният темп на растеж на добавената стойност, коригирана спрямо инфлацията и годишният темп на нарастване на заетостта в МСП.
Избраните държави са Румъния, Хърватия, Словения, Гърция, Кипър, Естония и Португалия.
Профили на държавите, съдържащи макроикономически показатели, информация за МСП и източници на информация:
Данните, които се събират и подлежат на съхранение и обработка са класифицирани по:
вид на информацията, която съдържат: цифрова (количествени данни) и описателна (качествени данни)
предметна област, която отразяват: финансови; икономически; маркетингови
ниво, на което регистрират състоянието: микро данни, мезо данни, макро данни
Данните се събират от публично достъпни източници в суров вид и подлежат на изчистване, обработка и съхранение.
Проектът е в отговор на необходимостта бизнесът в съвременното информационно общество да работи по нов начин, който включва нови и по-сложни подходи за работа с информацията, свързана с процесите и организационното развитие. Той цели да предостави на МСП конкурентно предимство чрез достъпна услуга за генериране на информация и анализ, с което поне частично да се преодолеят различията между МСП и големите компании, свързани с достъп до качествена бизнес информация и ресурси за организационно развитие чрез интегрирано смарт ИТ приложение.
Нашата амбиция е да въведем нов пазарен модел и да превърнем мениджърите на МСП в активни агенти на промяната, които оценяват редовно бариерите и възможностите пред своя бизнес и търсят ефективни решения за организационно развитие и помощ от практикуващи организационно развитие експерти, когато това ще бъде полезно за тях.
Основната технология, която разработваме, е насочена към автоматизация на работата със знания. Тя включва релационни и текстови бази данни за организиране, структуриране и индексиране на данни и компютърни алгоритми за събиране на данни, проверка, анализ и машинно обучение. Технологията трансформира изобилието от налични данни в база знания и предоставя качествена бизнес информация на потенциалните клиенти.
Общата стойност на проекта е 2 757 468,16 лв., от които размерът на безвъзмездното финансиране от НПВУ е 1 926 492,55 лв. Периодът за изпълнение е 34 месеца, считано от м. септември 2023 г. Приносът на СТРАТЕГМА за изпълнението в размер на 830 000 лв. е осигурен със собствени средства.
Финансирано от Европейския съюз. Изразените мнения и становища обаче са само на автора (авторите) и не отразяват непременно мнението и становището на Европейския съюз. Нито Европейският съюз, нито предоставящият орган носят отговорност за тях.